П'ятниця, 31 липня 2015 12:07

Наталія Старікова вимагає перегляду тарифів ЖКГ

Керівництво країни називає їх «економічно обґрунтованими» та «необхідним кроком», українці – «грабіжницькими» та  «непрозорими». Члени уряду з екранів телебачення та сторінок газет, з олівцем в руках, переконують, що надійно захистили найбідніших  субсидією, а населення з острахом чекає появи в своїх поштових скриньках  цидулок від комунальників з шокуючими цифрами.

 В середньому по області вартість послуг теплопостачання вже зросла на 64%.  Опалювальний сезон наближається, якими будуть кінцеві  тарифи для населення, поки що не можуть відповісти навіть самі комунальники.

Розібратися в ситуації та домогтися зниження тарифів,  разом з іншими депутатами Черкаської облради, поставила собі за мету і депутат обласної ради, голова Черкаської обласної організації Аграрної партії Наталія Старікова.

-         Кінцеві тарифи залежать від державної політики та стану підприємств теплопостачання, - аналізує вона. – Про ситуацію з тарифами  сьогодні не говорить лише лінивий – маємо на ринку монополістів, які й диктують нам ціну, виходячи із власних бізнесових інтересів. Як діяти в такому випадку? Потрібно розмонополізувати ринок, продавати населенню газ власного видобутку. Всі ці та інші кроки ми виклали у червні у зверненні до голови обласної ради Валентини Коваленко, написаному з метою ініціювати звернення депутатів Черкаської обласної ради до Президента України, прем’єр-міністра, уряду. На червневій сесії обласної ради депутати підтримали цю ініціативу і ми направили керівництву країни звернення від депутатського корпусу Черкащини. Подібні листи підготували й інші області.

Про це мало хто знає, але тарифи для населення встановлює не лише держава. Є райони, де вони залежать від рішення органів місцевого самоврядування. Саме тому в різних районах ціни на послуги ЖКГ можуть різнитися. Виходячи з цього потрібно, щоб керівники теплопостачальних підприємств області прозвітували про свою діяльність. Таким чином, можна буде з’ясувати стан справ  та визначитися, як діяти далі, - розповідає про подальші кроки Наталія Володимирівна. –  Заступник начальника управління ЖКГ Андрій Ліпкань на наш запит щодо підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги наразі поінформував, що при тому, як організована господарська діяльність підприємств сьогодні, основні причини перегляду тарифів - особливості структури витрат комунальних підприємств, їх  залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати. І сьогодні підняття тарифів є економічно обґрунтованою мірою, бо підприємства теплоенергетики з усіх боків у боргах. Вартість складових тарифів – енергоносіїв та заробітної плати постійно зростає з незалежних від підприємств причин. Наприклад, 60% ціни на послуги теплопостачання, це вартість енергоносіїв, газу чи електроенергії. А державне відшкодування в повному обсязі не відбувається: на Черкащині на 1 червня в середньому затверджені тарифи для населення на послуги теплопостачання відшкодовувались на 92%, на водопостачання – на 85%, водовідведення – на 86%, послуги з утримання житла – на 89%. З цієї причини вже  на 1 квітня 2015 року збитки підприємств галузі становили 59,3 млн. грн. (підприємств теплоенергетики – 41,4 млн. грн., і підприємств водопровідно-каналізаційного господарства –
15,2 млн. грн., - апелює до цифр і фактів омбудсмен. – Ще один чинник – заборгованість населення. На 1.05.15 вона сягнула  майже 120 мільйонів гривень.

Як наслідок - підприємства не в змозі розрахуватися зі своїми боргами  (заборгованість підприємств галузі Черкаської області за спожитий природний газ у 2015 році складає 78,1 млн. грн.),  В свою чергу, відповідно до умов договору із НАК «Нафтогаз України», на постачання природного газу на підприємства теплоенергетики, які розраховуються  несвоєчасно або не в повному обсязі, автоматично накладаються штрафні санкції. Недоотримання коштів не дозволяє вчасно спрямувати їх на ремонт та модернізацію мереж, трубопроводів. От і маємо таке собі замкнене коло.

Хоча зарадити ситуації, на думку фахівців, можуть прості, на перший погляд кроки: лічильники на гарячу  та холодну воду, опалення. Так встановлений споживачем у своїй квартирі тепловий лічильник дозволить сплачувати за фактично спожите тепло й економити до 70 відсотків коштів, утеплювати приміщення, змінити побутові звички й заощаджувати ресурси, переходити на більш сучасні альтернативні джерела енергії. 

-         Але  споживачів, зрозуміло, цікавлять не проблеми підприємств, а якісні й якомога дешевші послуги, - говорить Наталія Старікова. – І, як депутати обласної ради, ми маємо вплив на певні процеси. Так торік в області була затверджена програма, спрямована на модернізацію підприємств теплопостачання, яка передбачала заміну газу на альтернативні види палива й на виході до 30 відсотків економії енергоресурсів. Відповідно до цієї програми, на ці цілі підприємства отримали майже 15 мільйонів гривень. Як були використані ці кошти і що ми, депутати, можемо зробити, аби на місцевому рівні здешевити тарифи для населення, з’ясовуємо вже зараз.

Ніка Беркут

Прокоментувати:

Переконайтеся, що ви вводите інформацію, де це зазначено (*) . HTML-код не допускається.